top of page

המלכה אליזבת השניה - מאז ועד היום האחרון

עדי אליה | ניוז | 18.09.2022


כפי שכולנו שמענו, המלכה אליזבת נפטרה השבוע בהיותה בת 97.
לאחר יותר מ70 שנה כמלכת אנגליה, המלכה גדלה להיות לאייקון אופנה וסמל תרבות. לא מהסיבה שהיא עקבה אחר טרנדים והתלבשה כמו כולן- אלא בגלל שאימצה לעצמה סטייל ייחודי שיבליט אותה ויבדיל אותה מהשאר! "אם הייתי לובשת בז', אף אחד לא היה יודע מי אני" - אליזבת השניה.

המלכה ירשה את כס המלכות מאביה בשנות ה50, בתקופה שבה העולם היה מאוד פטריארכלי.

מה שציפינו שיקרה הוא שהיא תכנע לתדמית הנשית שלה ותתאים את עצמה לעולם סובב הגברים ותלבש לוקים של אדם בעל מעמד עוצמתי ומכובד. אלא מה? היא עשתה בדיוק ההפך!

מהשנים הראשונות שלה כמלכה ועד שנותיה האחרונות, היא לבשה לוקים המדגישים ללא ספק את נשיותה- מה שהעביר מסר חזק מאוד לכל הנשים באנגליה בפרט ובעולם בכלל, מה שתרם מאוד להפיכתה לאייקון אופנה.


לעולם המלכה לא לבשה משהו בטעות או במקרה. המלכה הייתה מתאימה את הלוק שבחרה לפי האירוע שבו נכחה. היא שילבה בלוקים שלה המון צבעים בולטים כמו ירוק, ורוד, כחול, הדפסים מיוחדים, בין אם מדובר בשרשראות הפנינים לשמלות בקו A, במעילים המנוגדים, בכובעים המעוטרים במשי או בתיקים קלאסיים, תמיד נראתה אסתטית וסמל לשלמות מסוגננת ברחבי העולם.

נציג לכן לוקים לאורך השנים, שמציגים את התפתחות הטעם והסטייל של המלכה ומייצגים אותה כאייקונית שהייתה ותמיד תישאר.

המלכה לעתיד אליזבת במהלך מסיבת הנישואין שלה לנסיך פיליפ, לובשת לוק קלאסי ומעודן - שמלת מידי בגזרת קולר בצבע סגול לילך, בתוספת של שרשראות פנינים.


שנות ה-50

בשנת 1954 המלכה אליזבת השנייה עוזבת משתה במהלך ביקור חבר העמים באוסטרליה לבושה בשמלת תחרה לבנה, עטופה צעיף פרווה, בידה תיק יד כסוף מעוטר בנצנצים, כפפות לבנות וכתר על ראשה. הלוק הזה צועק לנו שיש מלכה נוכחת בחדר!

📸 Getty images
שנות ה-60
בשנת 1961 המלכה ערכה משתה בארמון בקינגהאם לכבוד הנשיא האמריקני דאז ג'ון אף קנדי. לרגל האירוע החשוב אליזבת לבשה שמלת כתפיות מבד טול בגזרת A בצבע ג'ינס בעיצוב נורמן הרטנל ותודו שנראתה כמו סינדרלה וכמובן לא שכחה להוסיף כפפות לבנות ועגילים נופלים.

ב-6 ביוני 1968, הוד מלכותה מתבוננת באוסף של תמונות מלכותיות מאגודת העיתונאים במהלך קבלת פנים בגילדהול, לונדון, לציון מאה שנה לאגודת העיתונאים. לבשה שמלה בצהבהב רך והכפפות הלבנות הארוכות הוסיפו אקסטרה ללוק.

📸 PA
שנות ה-70
המלכה אליזבת עשתה כניסה צבעונית למדי בשמלה הירוקה הזו כתר תואם, כפפות לבנות ושרשרת אבנים
בזמן ששוחחה עם הנשיא אורהו קקונן במהלך ביקורה הממלכתי בפינלנד בהלסינק. הלוק הזה לגמרי צורח גלאם של הסבנטיז!
📸 Getty images

20 בנובמבר 1979 המלכה אליזבת השנייה והדוכס מאדינבורו הנסיך פיליפ מתייצבים עם עמיתים מלכותיים לרגל יום נישואיהם ה-32 בטירת בלמורל, סקוטלנד.לובשת חליפת שני חלקים ירוקה המעניק לה מראה בוגר ונותן לה ווייב של מלכה. קלאס באפס מאמץ. נשתף כי המלכה סיפרה שהחיה האהובה עליי היא כלב מגזע פמברוק ולש קורגי והיו לה כמה כלבים כאלו.


שנות ה-90

אם לא לבוש מנוכרומנטי אז אליזבת הפציצה בפרינטים בולטים ולגמרי מתואמת עם הנסיכה דיאנה בלוקים פרחוניים ואביביים, 1990.

📸 Getty images

לא יודעת מה איתכם, אני לגמרי מאוהבת בלוק הזה. בשנת 1992 נצפתה הוד מלכותה בצרפת בלוק מונוכרומנטי ורוד שעל ראשה כובע משי המאפיין אותה.

אחד מהלוקים הבלתי נשכחים ויוצאי מין הכלל ונחשב לאחד הלוקים הנועזים והבולטים, שמלה בהדפס מעוינים צבעונית למדי עשויה בפייטים בחלק העליון, בחצאית מבד סאטן צהוב אותה עיצב בעבורה החייט הגרמני קרל לודוויג רהסה, ואליזבת לבשה אותה להופעה שהתקיימה ב-1999 בהיפודרום ברמינגהם. במראה הנועז לגמרי לא היה ניתן לפספס אותה, כמובן העמיסה בתכשיטי זהב ויהלומים בולטים.

📸 Getty Images

שנות ה-2000

המלכה והנסיך פיליפ עוזבים את המלון שלהם בבירת סלובניה לובליאנה כדי להשתתף במשתה הממלכתי. המלכה לבשה שמלת כסף עשויה מחומר שניתן לה במתנה לפני יותר מ-20 שנה.

לצילומי דיוקן של אליזבת המלכה והדוכס מאדינבורו בארמון בקינגהאם ב-2001, בחרה בשמלת מקסי בצבע טורקיז לה סילואט ישר בגיזרה מודרנית עם גימור מחורר ועיטורי עלים.

📸 Getty images

המלכה אליזבת השנייה עוזבת את כנסיית סנט מרי מגדלנה לאחר השירות, 2018.

📸 Getty images
העשור האחרון לחייה, המלכה בתערוכה הסוסים המלכותית של וינדזור במאי 2012 אליזבת הראתה לנו שיק המערב הפרוע.




bottom of page