top of page

ספארי, אופנת הרג׳וקו, פלאס סייז ותצוגת אופנה אחת

גל בוים | סיקור | 29.11.2022

ביום חמישי בתאריך ה 3.11 התרחשה תצוגת אופנה לכבוד סיום הלימודים במכללה למקצועות העיצוב קונספט. בתצוגה הציגו 11 בנות את הקולקציות המיוחדות אשר עיצבו בהשראת רגשות חיים האישיים והשראות שצברו במהלך הדרך וחייהם בכלל. את כל החוויות והרצונות שלהם הביעו באמצעות בחירת בדים וגזרות אשר יצרו יחד את הבגד המושלם שמתאר את המסר שלהן באופן גלוי או סמוי.

השנה תצוגת האופנה התקיימה במקום אשר מציג מכוניות של שברולט וקאדילק שנחשב תחביב "גברי" אך אופנתי, חדשני וטרנדי, השילוב בין השניים – האופנה והרכב נתן לנו תחושה של יוקרתיות וגרם לנו לתהות האם יש קשר ישיר בבחירת הלוקיישן או ניסיון לשבירת המעמדות בחברה. בין עולם האופנה שנחשבת נשית ועולם הרכב שנחשב גברי.

נפגשנו עם שתי מעצבות אשר סיפרו לנו את הסיפור מאחורי הקולקציה אשר עיצבו.


הראשונה היא דורה, דורה היא בת 23 שהתחילה את דרכה בתחום האופנה כבר בגיל 15.

הקולקציה שלה היא בהשראת הספארי והכלב, בהתחלה הייתה מחשב ליצור תיק חמוד לכלב ובסוף נוצרה לה חולצה מיוחדת. הקולקציה הינה קלאסית אך מיוחדת ויומיומית. היא לא בהכרח ראליסטית אך נותנת תחושה כיפית ושיקית לכל המסתכל.

הרצועות הינן רצועות קש עם פסי זהב דקים אשר חזרו בהמון בגדים בקולקציה. "היה לי חשוב שכל הבדים יהיו מלאי חיים ואנרגיה".

כחלק מחיפוש הבדים היה חיפוש נרחב לבד דמוי עור עם טקסטורה מתוך אמונה שלא צריך ללבוש עור. נמצא בד ששימש ליצירת מכנס. הבד הוא בד דמוי עור עם טקסטורת נחש ותנין, חיות שאשר למצוא בספארי ובעלות חוזק.

"אחת מההשראות בתחום האופנה שלי היא סבינה מוסייב אשר משתמשת בבדים מיוחדים ועובדת לפרטים הקטנים של כל בגד ובגד." היא מספרת.

ובהסתכלות לעתיד? דורה רואה את עצמה פותחת חנות בגדים בחמש שנים הקרובות בעיצובה אך לא מוותרת על התהליך של למידה מהטובים ביותר. כעת רוצה לצאת "לשוק" ולעבוד עם מעצבים קיימים כדי להכיר את השטח וללמוד מהם לפני שהיא קופצת למים העמוקים.


השנייה היא קארין, שחולמת להיות מעצבת אופנה כבר מכיתה ד' "כמו שכל הילדים רוצים להיות אסטרונאוטים אני תמיד חלמתי להיות מעצבת אופנה אבל לא באמת חשבתי שזה יתגשם".

אומנם במשפחה שלה יש המון עבר עם מפעלי טקסטיל ופאשן לאופנה היא לא חשבה שזה יגיע כל כך מוקדם. לאחר חיפושים קארין מצאה את מכללת קונספט בזמן המתאים, נרשמה והתחילה בלימודים.

את ההשראה של הקולקציה לקחת מעולם הגותי השחור וההרג'וקו היפני ששם יש חגיגה של צבעים. וזה מה שהופך את הקולקציה למיוחדת שאין כמותה. כשאר שני העולמות נפגשו הם יצרו את חליפת הג'ינס שעשוי בעבודת פצ'וורק בעבודת יד. קארין קנתה שני סוגי בגדי ג'ינס ישבה לאורך כל חג הסוכות גזרה ותפרה את הבד ורק לאחר מכן עיצבה את גזרת המכנס.

הבגד האדום בהשראת בגד הג'ינס ואמא שלה בחרה את הצבע, בהתחלה הבגד היה אמור להיות בצבע שחור בהתאם לעולם הגותי שמאוד היה ניכר בקולקציה אך בייעוץ עם האדם הקרוב אליה, אמא שלה, נבחר הצבע האדום שמתאים יותר לעולם הרג'וקו.

כיום מתמקדת באופנה פלאס סייז "אני באתי לשנות את העולם, למרות שעכשיו אופנת הפלאס סייז הוא טרנד עכשווי" ומקווה להפוך את העיצובים שלה לפופולארים, ובעוד חמש שנים להיות עסק מורשה בישראל עם תופרות משלה. החלום האמיתי שלה הוא לגרום לכל הילדות להרגיש בנוח עם עצמן ולא לתת להן הרגשה שזה שהן במידה "לא נורמטיבית" אומרת וצוחקת, לתת מקום לכולן בעולם. לא לתת לאותן בנות להתפשר על הבגדים שלהן.


@hc_sozo @inkedgirllll @tzahivazana @karintuchmanlanaru_studio @conceptacademy @vicky_bruhely_ @karintuchmanlanaru @vardit_laor_fashion @rayacroitoru @razi_kirmayer_studio @Natali_shushan1 @Elizabeth_shrayer @Gidonpico

Kashi_fabric_store@ @Sidkit_yossi @Badey_shani


bottom of page