top of page

פראדה משיקה קולקציה ממוחזרת, ז’אן פול גוטייה נתבעים, תערוכה ורודה ועוד חדשות האופנה חמים

בשלישי האחרון חגגה קרדי בי את יום הולדתה כמובן האחיות האלי וקלואי ביילי עזרו לקארדי בי לחגוג את יום הולדתה ה-30 במועדון הלילה פופי בלוס אנג'לס. האירוע היה בסגנון בורלסקי, האחיות לבשו שמלות שאינן תואמות לסטייל הקלאסי שלהן על ידי לבישת שמלות פלפר בסגנון וינטג' עם טוויסט מודרני. עם זאת, יש כאלה שיראו באופן בלתי נמנע את בחירתה של האלי כהנהון קל לדמותה הקרובה בגרסת הלייב אקשן של דיסני ל"בת הים הקטנה".

האלי לבשה שמלת שוליים שופעת של המעצבת ג'יאנינה אזר, שהייתה עטופה על גופה. שמלה הייתה ללא שרוולים עם צווארון וגזרה א-סימטרי. החצאית הקצרה נאספה מעל ירך אחת עם עוד חוטי ירוקים נוצצים שהסתחררו סביב רגליה והברישו את הרצפה. פלטת הצבעים הירוקה הנוצצת עשויה למשוך כמה השוואות לזנב בת הים של אריאלה.

צילום: מתוך האינטסגרם של @hallebaily

נושא הקיימות בשנים האחרונות כבר אינו טרנד, בתי אופנה משתמשים בחומרים ממוחזרים עבור הקולקציות שלהם. בית האופנה פראדה השיק קולקציית תכשיטי זהב 100% ממוחזרים. הקולקציה, הכוללת צורות ארכיטיפיות - לבבות, נחשים, שרשראות - הופכות לחלקות ומינימליסטיות, משרה תחושה רעננה ועכשווית. בלקסיקון העיצובי קיים כמובן גם משולש הלוגו של פראדה, המופיע כעגיל גדול בפני עצמו, וכהדגשה על חוליות שרשרת, חישוקים וראשי נחשים. בקמפיין, המשוררת אמנדה גורמן, השחקנית מאיה הוק והמוזיקאי ג'ון סומי – כולם כוכבים עולים בתחילת שנות ה-20 לחייהם שמייצגים את האופטימיות של הדור הבא – מדגמנים יצירות בולטות.

גלריית האמנות יופיזי שמחזיקה בחלק מהיצירות המפורסמות בעולם של אמנים גדולים בעולם בניהם האמן בוטיצ'לי החליטה לשלוח מכתב בו היא דרשה מבית האופנה המפורסם להפסיק לעשות שימוש ביצירה של סנדרו בוטיצ’לי. אלא שבז’אן פול גוטייה בכלל לא התייחסו למכתב חשיבות והמשיכו ליצור את הקולקצייה המדוברת “Le Musée”. כמובן ששמענו את הסיפור גיחכנו שהבנו שיש גוף שתובע בשם אמנים שכבר בעולם הבא. הסיפור אינו נגמר, הגלריה יופיזי החליטו להגיש תביעה נגד ז'אן פול גוטייה ועכשיו גלריית יופיזי משתמשת בחוק להגנת המורשת האיטלקית בכדי לעצור את הייצור והמכירה של הקולקציה. לפי החוק האיטלקי יכול המוסד המחזיק בציור לדרוש פיצוי על השימוש שנעשה ללא אישור ביצירה. וכן גם לדרוש תשלום לשימוש עתידי שיעשה בה. במידה והמותג יפסיד הוא יכול לעמוד בפני תשלום מינימלי של 100 אלף אירו על השימוש הלא חוקי.

צילום: מתוך האינסטגרם של @jeanpaulgaultier

קניון רמת אביב פותחת בתערוכת חברתית "חלומות בוורוד" לכבוד חודש מודעות לסרטן השד בשיתוף פעולה עמותת "אחת מתשע". במסגרתו יוצגו כ-12 צילומים של נשים מפורסמות אשר החלימו סרטן והצטלמו בהשראת הסרט הורוד המזוהה עם חודש סרטן השד: בשמלות ורודות. בין הנשים שיופיעו בצילומים בתערוכה: עינת שרוף, יאנה דרום, טל מן, מירית גרינברג, הילה אלרואי ועוד. כולן הצטלמו בשמלות ורודות ואקססוריז ממותגים וחנויות הקניון ומעצבים ישראלים כגון: סאקס, קרולינה הררה, רזילי, דרור קונטנטו, אסף פרן, דנה סידי, מארק קיין, נדב רוזנברג ועוד. התערוכה תיפתח לקהל הרחב ב-19 באוקטובר ותימשך עד 31 באוקטובר. התערוכה תתקיים בקומה התחתונה של הקניון, בסמוך לחנות של מייקל קורס, ויוצג בה ברקוד שדרכו יהיה ניתן לתרום עמותת אחת מתשע.

"חולמות בוורוד". שרון חזיז | צילום: ניר סלקמן

"חולמות בוורוד". מירית גרינברג | צילום: ניר סלקמן

תום בראון מונה ליו"ר החדש של מועצת מעצבי האופנה של אמריקה (CFDA), והחליף את טום פורד, שסיים את כהונתו בת שלוש השנים בתפקיד עוד במאי. מועצת המנהלים של המועצה בחרה בבראון לתפקיד. כהונתו תחל בתחילת השנה החדשה, אז ייכנס לתפקיד היו"ר הזמני, מנכ"ל CFDA, סטיבן קולב.

לבראון עצמו יש היסטוריה ארוכה עם ה-CFDA, הוא הפך לחבר ב-2005, וזכה בפרס מעצב בגדי הגברים של המועצה רק שנה לאחר מכן. מאז הוא זכה בו שוב ב-2013 וב-2016. הוא כיהן גם במועצת המנהלים של CFDA, היה בעבר חבר בוועדת הקבלה של הארגון, וכיום מכהן בוועדת הבחירה של קרן האופנה CFDA/Vogue. המינוי מגיע בעקבות תצוגה המאוד מוצלחת בשבוע האופנה בפריז, שם בראון, כרגיל, הציגה פריט תיאטרון לא פחות מקולקציה, עם דוגמניות שהופכות לדמויות מסינדרלה. חלק גדול מתפקידו של יו"ר CFDA תומך בתוויות צומחות, ולבראון יש ניסיון רב בכל הנוגע לבניית מותג עולמי מאפס.

אנחנו סקרניות לראות איך ימשיך בראון את המורשת.

צילום: מתוך האינסטגרם של @thombrowne

bottom of page