top of page

קנייה ווסט הפסיד 2 מיליארד דולר על אמירות אנטישמיות וצפוי להמשיך להפסיד

גל בוים | ניוז | 30.10.2022

כבר שנתיים מאז שקניה התחיל לצאת באמירות מדאיגות. הכל התחיל כאשר החל תהליך הגירושים שלו מקים קרדשיאן. הציוצים הראשונים היו על קים, ובהם הוא מספר שהיא מרחיקה אותו מארבעת ילדיהם. הוא טוען שהיא "חטפה את ביתם, שיקגו", טען שאמה קריס קרדשיאן מנסה להכניס אותו למוסד סגור ועוד.. בהתחלה קים ניסתה לשדר אחדות ואמרה שהיא תומכת בהתמודדות הנפשיים (הפרעה אישיות דו קוטביות) ולאחר מכן בנובמבר 2021, קים הכריזה על זוגיות חדשה עם פיט דיווידסון (קומיקאי) וקנייה יצא נגדו באמירות וטענות קשות. טען שפיט יגרום לקים להשתמש בסמים מכיוון שמדובר במכור לשעבר, וטען שהוא האשם הבלעדי לפרידה בניהם. לאחר תקופה של שקט מהציוצים של קניה, חזרו הציוצים המתוקשרים שכללו סכסוכים, אך הדברים במהרה הפכו לשגרתיים.

PH- Getty Images

בשבוע האופנה האחרון בפריז העלה קניה בתצוגה שעיצב למותג של עצמו YEEZI חולצה שהתחילה את הפסד ההמון שלו. חולצה ועליה הכיתוב "white lives matter" כרפרנס לתנועת BLACK LIVES MATTER שהוקמה במטרה לעורר מודעות לחיי אדם שחורים ברחבי העולם. הביקורות לתצוגה לא איחרו להגיע, התגובות היו חריגות ויש אנשים שאף שייכו אותו לארגונים ימניים קיצוניים וארגוני טרור. ובנוסף חלק מהמותגים כבר התחילו להביע חשש. כמובן שקניה הרגיש מותקף והתחיל להתקיף בחזרה לכל הכיוונים הטענה שאף אחד לא מבין אותו ולא מעריך את האומנות שלו.

אבל אף אחד לא הכין אותנו לציוץ הבא. מוקדם יותר החודש, פרסם ווסט את הציוץ הבא- "im gonna do death con 3 on jewish people". הביטוי "death con 3" מתייחס למצב כוננות תקיפה מלחמתית בצבא ארצות הברית. טוויטר כמובן הסירה את הציוץ במהרה, אבל בשביל קניה זה היה מאוחר מידי. חברות מטא (פייסבוק אינסטגרם וכו..) וטוויטר השעו את הפעילות של קנייה ברשתות החברתיות ומשם הכל התחיל להתדרדר.


לאט לאט כל מותגי העל התחילו לנתק קשרים עם קניה.


GAP אשר חתמה על חוזה לעשור בשנת 2020 בשביל שייצר בשבילם קולקציות הוציאה מייל פנימי על ניתוק היחסים, בהמשך הפסיקו למכור את הקולקציות שלו בחנויות וסגרו את אתר המכירות שלו.

בלנסיאגה שעובד עם קניה הפסיקה גם היא את העבודה המשותפת למרות החברות הקרובה של קניה למנהל הקריאייטיב של המותג.

VOGUE החליטו גם הם לא לעבוד עם אנשים שהם רואים בהם "גזעניים" וניתקו את הקשר. וזה רק ההתחלה. לא רק מותגי אופנה החילטו לסיים את הקשר. הסוכנות שקניה מיוצג בה CAA ומשרד עורכי הדין המלווה אותו מאז הגירושים מקים Cohen Clair Lans Greifer Thorpe & Rottenstreich החליטו שהם לא

מסכימים עם דעותיו של הזמר והם לא מתכוונים להמשיך לייצג אותו.


מכאן זה ממשיך לבנק בו אשר מנהל את נכסיו ונחתם בחברת אדידס אשר עבדה איתו במשותף ב6 שנים האחרונות.

אם בעיניכם זה לא מספיק אז זה באמת לא נגמר כאן. המפורסמים לא נשארו חייבים ופתחו בקמפיין ברשתות החברתיות שקורא לתמיכה ביהודים והראשונות לשתף את הקמפיין היו בנות משפחת קרדשיאן.

קנייה הודה שהוא כבר הפסיד 2 מיליארד דולר והמספרים ימשכו לטפס. הוא החליט שהוא יוצא החוצה ומנסה לשפר את תדמיתו. הוא פנה לחברת סקצ'רס וקיבל סירוב.


אני סקרנית לגלות מה יעלה בגורלו של קניה ווסט והאם יצליח לשפר את תדמיתו... אני בספק...

bottom of page