top of page

הרגעים הבלתי נשכחים משבוע האופנה מילאנו 2022

מערכת ניוריויסטה | סיקור | 27.09.2022


שבוע האופנה מילאנו לקולקציות האביב 2023 החל שבוע שעבר ולא יכולנו שלא להתלהב מהרגעים האייקונים והבלתי נשכחים שנראו בשבוע זה .

נתחיל בגאווה הישראלית, הדוגמנית סאן מזרחי צעדה יותר מ-8 תצוגות של בתי אופנה גדולים בינהם- מקס מארה, פנדי, בוטגה ונטה, אטרו ועוד.

התצוגה אביב 2023 של ורסאצ'ה במילאנו הכניסה כך הקהל לאווירה קודרת ואפלה וחוויה גותית במיוחד. התאורה הוצבה בצבע סגול מעורפל, וויב איימתי עם עשרות נרות שחורים שזהרו מאחורי קירות זכוכית. ורסאצ'ה רכבו על טרנד שנות ה-2000 כמו עוד בתי אופנה גדולים ולא כולם צלחו את הסגנון. התצוגה נתנה לנו וויב של ורסאצ'ה משנות 2010-2015. 


תפאורת התצוגה נתנה מוד של ״האלה הגותית האפלה״ שנפתחה עם שילוש הקדוש: ג׳יג׳י חדיד, ריאן ואן רומפאי ומונה טוגור שלבשו שמלות שחורות א-סימטריות והיו המלאכיות האפלות של דונטלה. התצוגה של דונטלה פרחה כפי שהיא רק אוהבת וזה עשה לה טוב. הרגע האייקוני והבלתי נשכח הוא שפריס הילטון סגרה את המופע בשמלה נוצצת וכפפות ורודות לוהטות ללא אצבעות.

צילום: Filippo Fior

צילום: Filippo Fior

צילום: Filippo Fior

משמלות ג'רזי חתוכות נהפכו לחצאיות מיני מעור, מכנסי עור נמוכים וצמודים עם שיבוצי אבנים, חגורות נמוכות ושמלות משובצות כסף וזהב, חולצות עם פרנזים מעור. ורסאצ'ה נקשרה תמיד להדפסים וצבעים נועזים בעבר, וקולקציית השחורים שלה כמעט לחלוטין הרגישה כאילו התווית שלה.

שחור הוא ללא ספק אחד הגוונים החזקים ביותר באופנה, והוא ייצג כל כך הרבה דברים – מאבל/איימה ועד הלבשה עוצמתית. מעצבים נוספים נמשכים אל הלוח הריק של הצבע כמושג (ראו ריצ'רד קווין, או בלנסיאגה) מהלך מסקרן כשאנחנו על סף מיתון ויוצאים מתוך גולם שבו המקסימליזם באמת פרח. התפיסה של היום את הצבע השחור באופנה כמעט מרגישה כמו התחלה חדשה.

החזון של ורסאצ'ה על שחור היה מבוצע היטב באמצעות קישוט, שכבות, סטיילינג נכון ומשחק עם פרופורציות. נראה שדונטלה יודעת מה היא עושה ולקחה את האסתטיקה של   Y2K למקום שלה עם נגיעות של שנות ה-90. נראה כי דונטלה הכניסו אותנו לטירה אפלה.

וכמה מהשמות הבוהקים ביותר בתעשייה צעדו, כולל אדוט אקץ', לי היקר, אירינה שייק ואמילי רטאייקובסקי. התצוגה הסתיימה עם סידרת ״שושבינות״ - בלה חדיד, קיקי ווילמס,  ויטוריה צ׳רטי שצעדו בשמלות ורעלות סגולות, ירוק ניאון ורודות.


פריס הילטון סוגרת את התצוגה בשמלה נוצצת ורודה ורעלה תואמת | צילום: Filippo Fior

דונטלה ורסאצ'ה | צילום: Filippo Fior

התצוגה של גוצ'י בשבוע האופנה במילאנו נפתחה עם המילים של מרי-קייט ואשלי אולסן "תאומים זהים" שהוקראו על ידי מריאן פיית'פול.

אבל אפילו הפתיח הזה לא היה ההלם הגדול ביותר של התצוגה, שהתחילה עם דוגמנים שצעדו על המסלול לבדם – לפני שכל אחד מהם הצטרף להליכה שנייה עם התאום הזהה שלהם, מה שעורר את התחושה של מופע נוסף לגמרי. מנהל הקריאייטיב אלסנדרו מיקלה סיפר שהוא אח לתאום הזהה, ״אני בן לשתי אימהות״, אמא ארלדה ואמא ג׳וליאנה ״חלקו סולידריות גנטית אבל, מעל להכל, הן חלקו אינטימיות שלא הייתה נגישה לאחרים.״

צילום: Filippo Fior

אבל המשמעות כאן הלכה הרבה יותר עמוק, משחקת עם הרעיון של מקוריים ועותקים. מה זה אומר כאשר הסגנון מוכפל, וכיצד האינדיבידואליזם משפיע על זהות, תפיסה ואפילו ביטוי עצמי?


המנהל הקריאייטיב של גוצ׳י חילק את הקהל לשניים באמצעות מחיצה מהתקרה ועד לריצפה עם דיוקנאות של תאומים מאת מארק פקמזיאן והעלה שני מופעים בו זמנית מבלי שאף אחד מהחציים לא ידע עד שהדגמים האחרונים עלו על המסלול.  קיר התמונות התרומם וחשף עוד סט של יציע על המסלול והפעם הדוגמנים לבושים באופן זהה והתהלכו יד ביד.

הקולקציה בהחלט גרמה לנו לחשוב על האמירה שמיקלה רצה שנחשוב אך אם תשאלו האם התחברנו לקולקציה- אז לא. מה שגרם לתצוגה להיות רגע בלתי נשכח זה הקריאייטיב שעשה אלכסנדו מיקלה עם סיפורו.

דולצ'ה גבאנה בהחלט גרמו להיות התצוגה הבלתי נשכחת בשבוע האופנה מילאנו. דולצ'ה וגבאנה חברו לכוכבת הריאליטי האמריקאית קים קרדשיאן בשבוע האופנה במילאנו כאשר יחד שיתפו פעולה בתצוגת האופנה ויצרו קולקציית אביב/קיץ 2023.

על רקע מסך ענק שהציג סרטון בשחור-לבן של קרדשיאן אוכלת ספגטי, הסרטון הזכיר את הרגע האייקוני שלה בו לבשה את השמלה של מרלין מונרו במאט גאלה האחרון. במהלך צילומי קליפ זה סיפרה כי בקליפ מראה בדיוק את הרגע בו מיהרה לפשוט את השמלה ולזלול משולשי פיצה כי שמרה חודשים רבים על תזונה בריאה על מנת להכנס לשמלה.


צילום: Filippo Fior

כל לוק של הקולקציה היה מושרש בעבר, אך חזה מחדש להיום. הדוגמניות לבשו שמלות מחוך מעוטרות, חולצות חתוכות עם מכנסיים צמודים בעלי מותניים גבוהים ופרווה מנצנצת או שקופה. החצאיות היו ארוכות ודקות ואילו הג'ינס היה קרוע או מקושט, אילו היו מערכות לבוש שלבשה קים. פלטת הצבעים נשמרה בעיקר על שחורים, מטאליים והדפס נמר, כאשר חלק מהדוגמניות ענדו שרשראות צ'וקר שאיתו את הכיתוב "KIM" באותיות מודגשות. בתצוגה ניתן היה לראות מיקס של בלנסיאגה עם דולצה גבאנה. "תמיד אהבתי את המראה היפה והמובהק של שנות ה-90 וה-2000... נשית, נועזת, הם תמיד גרמו לי להרגיש כל כך בטוחה וזוהר." כתבה קים בפוסט מרגש באינסטגרם.

לא היה אפשר לפספס את משפחתה של קים בקהל וכמובן את בנותיה נורת ושיקגו שירשו את הסטייל של אימם. 


צילום: Filippo Fior

נסיים בתצוגה שהייתה בהחלט חזרה לילדות, התצוגה של בית האופנה GCDS. ג'וליאנו קלזה שאב אותנו לעולם קסום מתחת למים-  בובספוג. היו בגדים עם תיאורים רקומים של בובספוג הסידרה המצוירת אהובה שהיינו ילדים. על המסלול הייתה סדרה של גרסאות מחודשות ומתוחכמות יותר של לוקים מהעבר – שמלת בת הים, ז'קט הג'ינס, חזיית המיקרו. הפעם השמלה הסקסית, העטופה, הייתה בעלת אבני חן עם הדמות של בובספוג. ז'קט מיקרו-בומבר הציג פאייטים צפים שהזכירו את האצות מעולמו הקסום של בובספוג, שבעצמו היה רקום על הסרבל שפתח את המופע, שלבשה ביאנקה באלטי. תסתכלו אחרי המראה, הדמות המצוירת המיתולוגית שיצר הביולוג הימי סטיבן הילנבורג התעוררה לחיים בשמלות קצרות וארוכות בשיפון שקוף למחצה באמצעות רקמה עדינה.



bottom of page