top of page

התצוגות הפייבוריט שלנו משבוע האופנה ניו-יורק 2022

מערכת ניוריויסטה | סיקור | 19.09.2022


כמו בכל פאשן ויק אני אוהבת לסקר לכם ולשתף אתכם בתצוגות הפייבוריט שלי. השנה לצערי בהשוואה לשנים קודמות שבוע האופנה ניו-יורק לא גרם ללסת שלי ליפול אבל כן מצאתי מספר תצוגות שגרמו ללב שלי להשתולל ולהתאהב ולרצות את כל הדגמים לארון שלי.

כמו לגלות מי הם הפייבוריטים שלנו.


אולה ג'ונסון-Ulla Johnson

אני מתחילה את סקירת התצוגות בשבוע אופנה ניו-יורק באולה ג'ונסון כי התאהבתי בה ממש בשנה האחרונה בזכות מגזין ווג. את תצוגת האביב 2023 בחרה לעשות במוזיאון לאמנויות שבברוקלין. ג'ונסון לעומת שנים קודמות התמקדה בלבוש לאירועים, היא מספרת כי לקוחותיה ביקשו ממנה בגדים לאירועים וכך מימשה את מבוקשתן. אחד מהדגמים שבלטו לנו לעין על המסלול הן שמלות הכדור הראשונות אי פעם על המסלול של אולה ג'ונסון. הצבע שיחק כאן תפקיד מרכזי- בחירת הצבעים הייתה בול לטעם שלי, נראה כי ג'ונסון יודעת בדיוק מה הקונות שלה אוהבות. העיסוק העיקרי של ג'ונסון הוא ותמיד היה עבודות יד. סוודר עם שוליים רפויים היה סרוג כולו בעבודת יד מסרט משי. מדהים נכון?

ג'ונסון שיחקה בפלטת צבעים אביבית דרך הדפסים וטקסטורות מדויקות כפי שרק היא יודעת.

מייקל קורס - Michael Kors

מייקל קורס לקח אותנו אשר לשנות ה-70 דרך בגדים סקסיים ויעילים. לפני התצוגה קורס דיבר על סימני ההיכר של עיצוב אמריקאי נכון: תנועה וחושניות. "זה מה שגרם לי לאהוב את הסגנון האמריקאי. זה היה על שחרור הגוף, והכל בדרכים שונות". קורס עשה כאן משהו דומה, ושילב את התפירה האורבנית השיקית שהוא ידוע בה עם הרוח הנינוחה אך גם שילוב בגדי הנופש. בלייזרים ארוכים למידי, שמלות חופשיות עם הדפסי פרחים טרופיים לצד שמלות מנצנצות מלאות בגלאם. קורס שיחק בין המראה החופשתי למראה הסקסי הנועז והגלאמי ועשה את זה בדרך הנכונה כפי שיודע.


אלטוזארה- Altuzarra

מה שאהבתי בתצוגה של המותג הניו יורקי שהוקם ב-2008 ע״י המעצב ג’וזף אלטזורה שיצר מערכות על זמניים שניתן לשחק איתן וליצור ממגוון לוקים במלתחה. לקראת האביב הוא אמר בראיון לווג שהוא רוצה לחקור את "הרעיון הזה של טיול וטבע כנקודת כניסה לחוויות פסיכדליות". גם בקולקציה הזו אלטזורה שיחק עם האלמנטים המזוהים איתו כמו אלמנט השכבות, קשירות, הדפסים טבעיים פסיכדליים ועוד.

דיון לי- Dion-Lee

בשנים האחרונות המותג של מעצב האוסטרלי, דיון לי, זוכה להמון אהבה מהפאשניסטיות וגם ממני! את הייחודיות המותג לא ניתן לפספס דרך בניה החדשנית של צלליות קלאסיות. דיון לי ידוע בהתעניינותו בדפוסי אנטומיה. "אני אוהב למקם דברים על הגוף באופן שמתייחס למבנה הצורה שלנו", אמר בהתייחסו לחיתוכים ולשכבות. תמיד היה עם מודעות לחושניות, גוף ותנועה, היה יודע כיצד בדיוק אילו אזורים בגוף לחשוף או לשפר. גם בקולקציות הקודמות נשמכתי לאסטיקה של המותג ולקריאייטיב. אך תמיד אני רואה איך הוא משדרג פריטים קודמים שלו למראה חדש,בקולקציה זו הוא חיפש ליצור קשר בין הטבע לבין מה שהוא רואה בחיי היומיום שלו בעיר.

קרולינה הררה- Carolina Herrera

בקרולינה הררה אי אפשר שלא להתאהב לא סתם זכתה לכבוד על ידי מועצת מעצבי האופנה של אמריקה בפרס מפעל חיים בשנת 2008. מי שלא יודע המעצב הראשי של המותג של קרולינה ההרה הוא, המעצב ווס גורדון שבחר לעשות קולקציה אביבית ופרחונית לצד מערכות לבוש בצבעים קלאסים כמו שחור ולבן. גם הפעם ניתן לראות את האלמנט הפרחוני התלת ממדיי שחוזר בלא מעט תצוגות של בתי אופנה גדולים. גם בקולקציה הזו גורדון בחר בגזרות מעניינות, מחמיאות, נשיות ואלגנטיות.


bottom of page