top of page

התצוגות שהכי אהבנו בשבוע האופנה פריז סתיו READY-TO-WEAR 2023.

שבוע האופנה פריז הגיע לסיומו ואיתו הסיקור – התצוגות שהכי אהבנו בשבוע האופנה פריז סתיו READY-TO-WEAR2023.


Rokh

התצוגה של בית האופנה רוק נתנה לנו אווירה משרדית. "קיבלתי השראה לקרוא לזה 'יסודות המשרד' כי כשחשבתי על זה, איפה אני נמצא, מה אני עושה בחיים, אני למעשה אדם ממש משעמם", אמר הוואנג בראיון למגזין ווג.

ובכן, אם הדיון סביב מדים מפוכחים היה אחד הנושאים החמים בשבוע האופנה בפריז, נראה כאילו הוואנג קצת מתנגד לחוקי המשרד. הקולקציה כיאלו התחלקה לשניים למראה הקלאסי המשרדי כמו המעילים הקלאסיים, לבין ההמראות הידועים של המותג כמו החזיות, בגדי העור השחורים וההלבשה התחתונה מבצבצים מתחת למראות הקלאסיים של מראה משרדי.



AZ Factory

התצוגה AZ FACTORY בהחלט הכי ריגשה אותנו. התצוגה נערכה בראש מלון פונדיישן קרטייה שבבעלות ריצ'מונט, שם צעדו הדוגמניות בחדר בקומה העליונה עם נוף פנורמי של פריז. שכבות רבות, והדפסים המזוהים עם אלבר עם כמה מהטכניקות הייחודיות שאלבז תרגל לאורך הקריירה שלו.

את הקולקציה עיצבו בשיתוף פעולה המעצבות קולוויל ההולנדיות לוסינדה צ'יימברס ומולי מולוי. "שנינו זוכרים את אלבר כל כך טוב. רק לעבוד עם הצוות שלו בצורה כל כך סימביוטית הייתה חוויה מדהימה" אמרו במהלך הראיון עם ווג. "הם הביאו את כל רוח האלבר שלהם", אמרה מולוי. השתיים דאגו להביא את סגנונו של אלבז ז"ל ועם זאת נתנו את טאץ' העיצובי שלהן.



ולנטינו

כשפיירפאולו פיצ'יולי חזר הביתה מהעבודה במשרד ולנטינו ברומא לאחרונה, הוא נדהם לראות שבתו בת ה-15 פתחה את ארון הבגדים שלו עבור בילוי לילי עם חברותיה. "היא לקחה את אחת החליפות השחורות שלי, חולצה לבנה ועניבה שחורה והייתה בדרכה החוצה מדלת הכניסה. זה היה מדהים בעיניי, כי היא מעולם לא ראתה אותי לובש חליפה למשרד. אני שומר על חלק שאני לובש עם עניבת פרפר לדברים כמו לאירוע המטרופוליטן ואירועים אחרים, אבל אף פעם לא על בסיס יומי" אמר בראיון לווג.

הרגע הזה נתן עבור פיצ'יולי השראה לקולקציה הזו, הוא מספר כי בתו אהבה את המראה הזה מאוד "זה היה דבר חדש עבורה. בסופו של דבר, אני חושבת שזו הדרך לגשת לאופנה, כבחירה אישית של חופש". מאותו הרגע פיצ'יולי יצא לדרך, עם רעיונות רבים לעיצוב הקולקציה בהשראת 'העניבה השחורה' שלו.

הוא ממשיך את שבירת המוסכמות שגם אישה יכולה לשים עניבה עם חליפה מחויטת. הוא יצר קולקציה שהאלמנט המרכזי הוא עניבה. פיצ'יולי הוסיף טוויסטים רבים, שמלות זעירות, חצאיות, מכנסיים קצרים ואוברולים, בעיקר בשחור לבן, בין כתמי אדום ולנטינו חזק. תחת הצווארון הלבן, העניבה השחורה הציץ חולצות עדינות, נצנצים וגם נוצות. ורדים תלת-ממדיים ושמלה מכופתרת קלאסית עם עניבה משולבת עם פפיונים אדומים, מעילים קלאסיים ונפוחים, הדפסים גיאומטריים בניהם ריבועים ופסים.



סטלה מקרטני

סטלה מקרטני שאבה אותנו לאווירה של המאה ה-18. יש כל כך הרבה עור ונוצות ופרווה על המסלול, במיוחד בחורף, ורק רציתי להראות שאפשר לעשות את זה בצורה אחרת. אתה לא צריך להרוג שום דבר", אמרה סטלה מקרטני לאחר המופע בראיון לווג. במהלך הראיון סטלה סיפרה שהיא טבעונית עוד מילדותה וחיבורה לחיות ובעיקר לסוסים נבע עוד שהייתה ילדה ואמה לינדה גידלה סוסי אפלוסה, ועד היום סטלה עדיין רוכבת. יש לה חווה שלמה בו סוס בשם סאמר ובנוסף מגדלת מספר כלבים. "יש לי חווה בארץ ועדיין יש ציד בשכונות. אני רוצה לגרום לאנשים להיות מודעים לכך שזה עדיין קורה. כן, הם אולי לא קורעים אותו לגזרים עם כלבים, אבל הם יורים בשועל. זה פשוט מטורף בעיניי".

מעילי הוסאר מרופטים, אפודים חתוכים קטנים, חליפות ג'ינס מפורקות מתרבות רכיבה אחרת, ומכנסיים נמוכים שהחדירו שרשראות ירך עטופות מתקופת קלואה של מקרטני, דמוי פרווה עשירה. הבלייזרים והמעילים הגדולים של העונה שעברה חזרו בתצוגה הזו מעוטרים הפעם במשבצות של שמיכות סוסים וחלקם מפוסלים במותניים בהדפס מנומר של מעילי ציד. כמחווה להיסטוריה המשפחתית שלה, מקרטני עיצבה לפי צילומי הסוסים של אמה על שמלות ערב, ואת צילומי הסוסים של אחותה מרי על חולצות. "אני מניחה שהקשר העיקרי הוא שהם בחיים והבגדים לא הרגו שום דבר. יש חגיגה של כולם שחיים יחד בהרמוניה". לצד רשימה של החומרים בני הקיימא שהרכיבו את הקולקציה היא כפתה את הפילוסופיה הזו בשלושה תיקים חדשים שנוצרו מחלופות חדישות לעור בעלי חיים.


אלכסנדר מקווין

את התצוגה של אלכסנדר מקווין פתחה נעמי קמפבל, בחליפה שחורה עם חזייה מחוך, הובילה מצעד של חליפות שחורות, חולצות לבנות ועניבות שחורות, וסיכות בז'קטים והפכו לשמלות סטרפלס מחויטות. חליפות ג'ינס ודמוי עור נראו המון על המסלול. שמלות סריג וחיתוכים שהדגישו את הקימורים של האישה, הדפסים אסימטריים.


סקיאפרלי

עבר זמן רב מאז קולקציית קוטור של דניאל רוזברי שעשתה רעש וקיבלה המון ביקורות ברשת לשני הצדדים. הקולקציה שמרה על סגנונו שרוזברי ביסס בשלוש שנותיו הראשונות בבית האופנה.

כפתורי הזהב בצורת חורי המנעול וחלקי הגוף שעשו בעניינו את הקולקציה, רקמת סרט המדידה, חזיית החרוט המשובצת בכל דבר, החל מחולצות חזה ועד מעילי ג'ינס. ואם אתם שואלים מה הפריט שהכי עשה לנו בקולקציה הוא התיקים עם חלקי הפנים תודו שהם היסטרים ובדקנו לכם את המחיר עולה כ- 6,500 יורו.

מה שסיפק את השוהו הגדול ביותר היה מערכת הלבוש המורכבת מקטיפה סטרפלס עם חלקי פנים - העיניים, האף והפה זהובים היוצרים פרצוף סמיילי על הגוף.







bottom of page